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  • 22.2 : 2013 : PDF: Female Figurations in Kiarostami's The Wind Will Carry Us by Pouneh Saeedi
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    Female Figurations in Kiarostami's The Wind Will Carry Us

    by Pouneh Saeedi

    Abstract: The following article highlights the significance of “female figurations” in Iranian director Abbas Kiarostami’s The Wind Will Carry Us (1999). The paper argues that the few female characters present on the screen leave a transformative impact on the lead character, Behzad, who is referred to deferentially as “engineer.” In his predilection for poetry, he already manifests an openness towards embracing a new perspective towards life. More importantly, the movie is a pictorial portrayal of écriture feminine in its circularity, reluctance for a resolution, and emphasis on the visual beauties of life. The poetry that intersperses the filmic narrative highlights the significance of “feminine writing,” which in its emphasis on life, leads the death-obsessed Behzad to gain a special appreciation for the multi-faceted beauties of life.

    Résumé: L’essai qui suit met en lumière l’importance de la représentation des femmes dans le film The Wind Will Carry Us (1999) du réalisateur Iranien Abbas Kiarostami. L’étude soutient l’idée que les personnages féminins, peu nombreux, ont un impact sur la transformation du personnage principal, Behzad, que l’on nomme, avec déférence, “l’ingénieur”. Dans son affection pour la poésie, il manifeste déjà une ouverture pour l’adoption de nouvelles perspectives face à la vie. De surcroît, le film fait un tableau de l’écriture féminine dans sa circularité, dans sa répugnance à l’achèvement, son accentuation de la beauté de la vie. La poésie, disséminée dans le récit, souligne l’importance de “l’écriture féminine” qui, avec l’accent qu’elle met sur la vie, mène Behzad, qui était initialement obsédé par la mort, à recouvrer l’appréciation de ses beautés multiformes.

    PDF: cjfs_22_2_Saeedi.pdf