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  • 17.1 : 2008 : PDF: “How Do We Get All These Disabilities in Here?”: Disability Film Festivals and the Politics of Atypicality by Sharon L. Snyder, David T. Mitchell
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    “How Do We Get All These Disabilities in Here?”: Disability Film Festivals and the Politics of Atypicality

    by Sharon L. SnyderDavid T. Mitchell

    Abstract: What shifts when disabled people become the target audience for film rather than its objects, and the space of international disability film festivals becomes a key site of interaction? Disability film has advanced an enormous amount of new work and the representational field it constitutes has proven increasingly diverse. At the same time, disability film has rapidly cultivated a shared sense of cross-cultural exclusions faced by disabled people while simultaneously providing vantage points for contemplating differences across geographical, social, medical, experiential, and disciplinary lines. The virtuality of cinema allows a shared space to serve as an alternative forum of concerns. David Harvey’s theory of postmodern “simultaneity” offers a solid basis from which to analyze the agonistic space of disability film festivals and their viewing, commenting audiences.

    Résumé: Qu’est-ce qui change quand les personnes handicapées deviennent le public cible du cinéma plutôt que son objet, et que l'espace des festivals du film sur l’infirmité devient un lieu d'interaction ? Le cinéma sur l’infirmité a produit une énorme quantité d’œuvres et le champ significatif qu'il constitue est de plus en plus divers. Simultanément, le film sur l’infirmité a cultivé chez le spectateur une reconnaissance le l’exclusion que partagent les personnes handicapés à travers les culturels, tout en fournissant des perspectives favorables à l’observation de différences géographiques, sociales, médicales, empiriques et disciplinaires. La virtualité du cinéma crée un espace alternatif qui sert de lieu de discussion pour les personnes handicapées qui peuvent y exprimer leurs préoccupations. La théorie de David Harvey sur « simultanéité » post-moderne offre une base solide pour analyser l'espace agonistique des festivals du film sur l’infirmité et leur public qui regarde autant qu’il commente.

    PDF: cj-film-studies171_Snyder-Mitchell_atyipicality_g.pdf