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  • 9.2 : 2000 : PDF: Rough Beasts Slouch Toward Bethlehem To Be Born: Eraserhead and the Grotesque Infant (Whose Hour Has Come Round At Last) by Aaron Taylor
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    Rough Beasts Slouch Toward Bethlehem To Be Born: Eraserhead and the Grotesque Infant (Whose Hour Has Come Round At Last)

    by Aaron Taylor

    Abstract: Re-examining David Lynch’s Eraserhead in the context of recent studies and developments in body theory, the author suggests that the malformed infant is a complex textual body which carries many more potential meanings than our contemporary culture is willing to prescribe. By employing an opposition of the "open" versus "closed" body, Lynch critiques dominant readings and depictions of the infantile body as a site of innocence, transforming it, instead, into a locus of horror and astonishment in an endless chain of signifiers.

    Résumé: Une réévaluation du film Eraserhead de David Lynch, à la lumière de récentes théories portant sur la signification du corps, permet à l'auteur de déduire que le corps déformé du jeune enfant représente un texte complexe suggérant une multitude de senses qui ne sont pas prescrits par notre culture contemporaine. En contrastant l'idée du corps "ouvert" à celle du corps "fermé", Lynch critique les lectures et représentations traditionnelles du corps infantile en tant que site de l'innocence, situant plutôt ce corps au centre d'une suite infinie de signes horrifiants et stupéfiants.

    PDF: cj-film-studies92_Taylor_beasts.pdf