CALL FOR PAPER PROPOSALS FOR FSAC 2019 | APPEL À COMMUNICATIONS POUR LE CONGRÈS DE L’ACÉC 2019
***La version française suit ci-dessous***
CALL FOR PAPER PROPOSALS FOR FSAC 2019
The Annual Conference of the Film Studies Association of Canada
June 4 – June 6, 2019
University of British Columbia
Held in conjunction with the Congress of the Humanities and Social Sciences
Congress 2019 Theme: “Circles of Conversation”
Martin Walsh Memorial Lecture: Mary Ann Doane (Class of 1937 Professor of Film and Media,UC Berkeley)
Gerard Pratley Award: Nikola Stepić (PhD student in Humanities, Concordia University “French Connections: Gay Male Pornography as Virtual Tourism”)
- Individual presentations
- Pre-constituted panels
- Workshops or round-tables
- Screenings, exhibitions and other events—on topics related to the Congress theme, or on any other film or media studies topic.
Proposal Submission Deadline: January 15, 2019
Please note that proposals will be only be considered from applicants who are paid up members of the association. Memberships may be obtained/renewed here: https://www.filmstudies.ca/membership
Submit proposals by email to:conference2019@filmstudies.ca
- In an email, include applicant name, affiliation, short bio (50 words or less), and paper title
- Attach a 500 word abstract (with title) and 3-5 bibliographic references. Abstracts will be blind- reviewed; please do not include name or affiliation in the attachment.
Pre-constituted panels should be submitted by the proposed panel chair, and include individual proposals (in the format above) with the title of the proposed panel indicated on each abstract.
- Chair’s name, rank/status, institutional affiliation and email address
- Title of workshop or roundtable
- Abstract describing the theme/issue to be considered (350-500 words)
- List of participants including name, rank/status, institutional affiliation, and email
- Description of their contribution
- Four relevant keywords
- 4-6 bibliographic references
* You should plan to participate in a maximum of two forums, neither of which may be the same in kind. For example, you may propose and deliver a paper and submit a workshop proposal, but you may not submit two individual paper proposals (whether single or co-authored).
- Presentations may be in either English or French.
- Individual presentations are to be no longer than 20 minutes (including clips).
- The length of presentations on panels, workshops, and/or round-tables may vary depending on the specific constitution of the session.
- All proposals will be adjudicated by the Programming Committee.
- All papers presented at the FSAC Conference must be original works. Proposals for previously presented papers will not be accepted.
Partial financial compensation for student members’ travel to attend the annual general meeting may be provided by the Association. For more details and the application form, visit https://www.filmstudies.ca/category/grad-students
Audio-Visual Needs
All conference presentation rooms will have video/data projectors, screens, basic sound systems, and connections for laptop computers.
Conference Organizing Committee
Program Chair: Peter Lester (President, FSAC)
Department of Communication, Popular Culture, and Film, Brock University
Office phone: (905) 688-5550 x3822
plester@brocku.ca
Local Arrangements Coordinator: Christine Evans
Department of Theatre and Film, University of British Columbia
Office phone: (604) 822-3707
christine.evans@ubc.ca
APPEL À COMMUNICATIONS POUR LE CONGRÈS DE L’ACÉC 2019
4 – 6 juin 2019
Université de la Colombie-Britannique
- de communication individuelle
- de panel préconstitué
- d’atelier ou de table ronde
- de projection, d’exposition ou de tout autre événement portant sur des sujets liés au thème du colloque ou sur tout autre sujet lié aux études cinématographiques ou médiatiques
- Dans un message électronique, indiquez votre nom, votre affiliation, une courte notice bio-bibliographique (50 mots ou moins) et le titre de votre communication.
- En pièce jointe, attachez votre proposition de communication (500 mots) ainsi que votre titre et 3-5 références bibliographiques. Puisque les propositions seront évaluées à l’aveugle, prière de ne pas inclure votre nom ni votre affiliation dans la pièce jointe.
Pour les panels préconstitués : les propositions seront soumises par le responsable du panel et doivent inclure toutes les propositions individuelles (suivant le format ci-dessous). Vous devez inclure le titre du panel sur chacun des résumés.
- Nom du responsable de panel, poste/statut, affiliation et adresse courriel
- Titre de l’atelier ou de la table ronde
- Résumé décrivant le thème/sujet qui sera abordé (350-500 mots)
- Liste des participant.e.s incluant leur nom, poste/statut, affiliation, et courriel
- Descriptions des contributions des participant.e.s
- Quatre mots clés
- 4-6 références bibliographiques
* Veuillez noter que vous ne pouvez participer qu’à deux événements du colloque. Ces événements ne doivent pas être de même nature. Par exemple, vous pouvez proposer une communication et un atelier, mais vous ne pouvez pas proposer deux communications (que vous soyez auteur.e unique ou co-auteur.e).
- Les présentations peuvent être en français ou en anglais.
- Les communications individuelles ne doivent pas dépasser 20 minutes (incluant la présentation d’extraits).
- La durée d’un panel, d’un atelier ou d’une table ronde peut varier selon leur organisation.
- Toutes les propositions de communication seront évaluées par le comité organisateur du colloque.
- Toutes les communications présentées à la conférence annuelle de l’ACÉC doivent être originales. Elles ne doivent être pas avoir été publiées ni présentées ailleurs. Les propositions de communications antérieures ne seront pas acceptées.
Toutes les salles de conférence du colloque seront équipées de projecteurs numériques, d’écrans, de systèmes de son, et des connexions pour les ordinateurs portables.
Department of Communication, Popular Culture and Film, Brock University
Archives
Membership Services / Adhésion
To join or renew with FMSAC, please click here to access Membership Services.
Pour se joindre à l'ACÉCM ou pour renouveler votre adhésion, cliquez ici pour accéder aux services aux membres.
For more information about membership benefits, click here.
Pour plus d'informations sur des avantages d'adhésion, cliquez ici.